Saturday, July 24, 2010

Mukadimah...

Assalamualaikum...


Pusat Perubatan Ahmadiah telah diasaskan oleh Tuan Haji Tahar bin Baba. Pusat Perubatan ini bermula sepenuhnya pada tahun 2009. Pusat Perubatan Ahmadiah yang utama berada di Tangkak, Johor. Mempunyai 2 cawangan di Dungun, Terengganu dan Melaka.

Pusat Perubatan Ahmadiah (PPA) menjalankan rawatan terhadap segala penyakit & masalah zahir dan batin berlandaskan Islam menggunakan zikir-zikir, doa dan ubat-ubatan herba dari bahan semuladi tanpa bahan kimia sintetik. Konsep kami adalah Dakwah Dalam Perubatan melalui Tareqat Ahmadiah.

Kaedah rawatan penyakit ialah dengan mencari punca masalah dengan teknik perubatan molekular Islam berpandukan ILMULLAH dari berbagai cabang termasuk hakikat, usul, tasauf bersandarkan Al-Quran dan Hadis.

Jenis penyakit yang dirawat tidak terhad kepada gangguan jin atau makhluk halus semata-mata. Kami juga merawat semua penyakit kronik dan akut seperti kencing manis, kanser, jantung, darah tinggi, gout dan lain-lain lagi termasuk juga H1N1, ketagihan dadah. Kami berpegang kepada prinsip al-quran dan hadis, " setiap penyakit ada penawarnya kecuali mati". Setiap manusia perlu berusaha dan bertawakkal kepada Allah jika inginkan penyelesaian terhadap segala masalah dan musibah.

Setiap rawatan dikenakan bayaran tertentu mengikut kemampuan pesakit dan bayaran ini adalah untuk menampung kos ubatan dan rawatan dan juga disalurkan ke dalam tabung surau Ahmadiah untuk membantu mereka yang memerlukan untk fisabilillah (menuntut ilmu agama). Setiap bayaran adalah amal jariah pesakit untuk jalan Allah.

Insyaallah...Kami sedia membantu bagi mereka yang memerlukan...

salam...

Ahmadiah Medical Center established by Tuan Haji Tahar bin Baba. This center fully operated in 2009. Main branch for this establishment located at Tangkak, Johor and 2 other branches at Dungun, Terengganu and Melaka.


Ahmadiah Medical Center focus on all of ilness including physical and spiritual treatment based on Islamic method through selected zikr, prayer and traditional herbs made from natural sources without any synthetics chemical content. The main concept is "Sharing Knowledge Through Medicating" based on Tareqat Ahmadiah approach.

Method of treatment based on finding the source of the illness itself using Islamic technique based on knowledge given by Allah through fiqh, usuluddin and tasauf based on Al-Quran and Hadith.


No comments:

Post a Comment

Al-Quran

Kami Sedia Membantu

Cawangan Utama:

Pusat Perubatan Ahmadiah Tangkak, Johor



Lain-lain Cawangan:

Pusat Perubatan Ahmadiah Dungun, Terengganu
Pusat Perubatan Ahmadiah Melaka
Pusat Perubatan Ahmadiah Kulai Jaya